Csak hangtalan

Most már ne is mondj igent, kérlek,
még ha én kérnélek, sem.
Mert ha akarom, elhiszem, ha akarom, nem.
Annyira mélyen rejtőztél bennem akkor…
vagy bukkantál elő?
Kavargott, folyt körülöttünk a mozdulatlan idő.
Valahol éppen harangoztak.

Igen, azt hiszem, tényleg az volt a nagy nap,
mikor ott a fák között susogott némán,
és sugárnak öltözött a pillanat.

Nem kellett volna.
Csak később döbbentem rá,
nem kellett volna,
hogy magaddal vigyél vissza, a pirosba.
Vagy hogy én veled menjek.
Esetleg együtt, valahová, egyszer…

De akkor nem is sejthettem.
S mint maró vegyszer, fröccsentek rám később a szavak.
Hova lett akkora már az a fénylő pillanat?
Miért nem vallod be az igazat magadnak?

Nekem ne mondd el. Én tudom.
Ha arra megyek ma is, azon az úton,
még mindig ugyanazt a dalt dúdolom.
Pedig minden megváltozott.
Az idő: fergeteg, csak messzeséget hozott,
s mindent szertesodort, mint magányos nyári vihar
az országúton a port.

Bár tudom még, látod, a dalt, de csak hangtalan.
És zajos papírra hullik összetört, nyugtalan szavam.
Ne mondd, én is tudom.
Valaminek, ami nem is volt…
Valaminek onnantól kezdve vége van.